Heineken Music Hall ondergaat een naamsverandering. Vanaf 1 januari wordt de Amsterdamse popzaal omgedoopt tot AFAS Live. Het Nederlandse softwarebedrijf AFAS wordt de nieuwe partner van de concertzaal.
Birgitte de Winter, Directeur Heineken Music Hall, licht in een verklaring de naamswijziging toe. “We hebben destijds de eerste live venue voor versterkte popmuziek in Nederland neergezet, dat avontuur zijn we aangegaan met Heineken. We zijn nog steeds enthousiast over de samenwerking en support van Heineken en ze blijven dan ook betrokken als schenkpartner. Nu, na 15 jaar hebben we een nieuwe ambitieuze partner gevonden in AFAS Software. AFAS wil mensen een unieke beleving meegeven en dat kunnen wij bieden met onze live producties. “
Volgens AFAS CEO Bas van der Veldt sluit AFAS Live naadloos aan op de partnerschappen van AZ en het AFAS Circustheater: “Net als sport en theater is muziek pure emotie, mensen worden er door geraakt. Muziek is een wereld op zichzelf en een taal die we allemaal begrijpen. Muziek verbindt. Met AFAS Live zien we ongelofelijk veel mogelijkheden om unieke en onvergetelijke ervaringen met onze relaties te delen.”
In het Financieel Dagblad legt Van der Veldt uit waarom hij niet heeft gekozen voor de naam ‘AFAS Music Hall’. “Er zijn twee fouten gemaakt met de Heineken Music Hall. Die naam is te lang en te veel op muziek gericht. Terwijl er ook andere evenementen plaatsvinden, zoals straks shows van Freek Vonk en de uitreiking van de Televizier Ring. Bovendien bekt de afkorting HMH ook niet lekker en is de naam Heineken daarin verdwenen.”
De komende maanden wordt er hard gewerkt aan de rebranding van de locatie. Zo krijgt de voorgevel van het pand een compleet nieuwe uitstraling en zal er een geheel nieuwe huisstijl worden doorgevoerd. Heineken Music Hall werd in 2001 geopend en heeft een capaciteit van 6.000 bezoekers. Jaarlijks trekken de concerten en zakelijke evenementen ruim 600.000 mensen.
http://www.heineken-music-hall.nl/